Χρησιμοποιούμε cookies ώστε η τοποθεσία μας να λειτουργεί σωστά, να εξατομικεύουμε περιεχόμενο και διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και να αναλύουμε την κυκλοφορία μας. Επίσης, κοινοποιούμε πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση της τοποθεσίας μας στους συνεργάτες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, διαφημίσεων και ανάλυσης. Διαβάστε την Πολιτική Cookies.
Έγκυος γυναίκα, 1948
Λάδι σε μουσαμά, 102 x 65 εκ.
Δωρεά του καλλιτέχνη
Η “Έγκυος γυναίκα” απεικονίζει τη γλύπτρια Μπούμπα Λυμπεράκη, σύζυγο πλέον του καλλιτέχνη, ενώ εγκυμονεί το γιο τους. Κάθεται σε έναν αβαθή χώρο, που ορίζεται από επίπεδα παράλληλα με την επιφάνεια του πίνακα, χαρακτηριστικά της κλασικής τέχνης. Η έγκυος γυναίκα είναι ντυμένη με μια αυστηρή μαύρη ρόμπα, με βιολέ τονικότητα. Με το δεξί της χέρι κρατάει ένα μήλο, σύμβολο της γονιμότητας, ενώ με το αριστερό ακουμπάει στην κοιλιά της με μια προστατευτική κίνηση, που τονίζει την προχωρημένη εγκυμοσύνη της. Το βλέμμα της, υπνωτισμένο, βυθίζεται στο άπειρο, σαν να στοχάζεται το μυστήριο της ζωής που κυοφορεί. Ο τρόπος που έχει ζωγραφιστεί το δάπεδο, η γεωμετρική οργάνωση του βάθους, όπου κυριαρχούν οι κάθετες γραμμές, η λιτή γεωμετρική απόδοση της μορφής, η οικονομία στη χρωματική σύνθεση δίνουν σε αυτό το έργο ένα χαρακτήρα κλασικό. Χωρίς να παύει να είναι ολόσωμο πορτρέτο ενός συγκεκριμένου και, μάλιστα, προσφιλούς προσώπου, η “Έγκυος γυναίκα” ανάγεται σε υπερχρονικό σύμβολο της γονιμότητας. Ένα άλλο αξιοθαύμαστο χαρακτηριστικό της τέχνης του Μόραλη, που επίσης ανήκει στα γνωρίσματα του κλασικού, είναι η συναισθηματική απόσταση του ζωγράφου από το θέμα του, ακόμη και αν πρόκειται για πολύ οικεία θέματα.