Λουκόπουλος Κλέαρχος (1906 - 1995)
Επάλληλα, 1977
Πήρε τα πρώτα μαθήματα σχεδίου από τον Κωνσταντίνο Μαλέα, σπούδασε γλυπτική στην Ακαδημία Κολαροσί (1934-1936) στο Παρίσι και συνδέθηκε με τον Θανάση Απάρτη. Φοίτησε επίσης στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και παρακολούθησε μαθήματα θεάτρου και βιολιού στο Εθνικό Ωδείο της Αθήνας. Καλλιτέχνης με ευρύτερα πνευματικά ενδιαφέροντα, δημοσίευσε και μετέφρασε άρθρα για καλλιτεχνικά ζητήματα. Το 1963 τιμήθηκε με το βραβείο του ελληνικού τμήματος της AICA και το 1971 πήρε την υποτροφία Ford. Τον επόμενο χρόνο, σε ένδειξη διαμαρτυρίας προς το δικτατορικό καθεστώς, αρνήθηκε το Α΄ Κρατικό βραβείο. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος της ομάδας “Αρμός” καθώς και της “Ομάδας για την Επικοινωνία και την Εκπαίδευση στην Τέχνη”.
Παρουσίασε το έργο του σε ατομικές εκθέσεις και έλαβε μέρος σε ομαδικές, μεταξύ των οποίων Πανελλήνιες, το Σαλόν των Ανεξαρτήτων του Παρισιού, εκθέσεις της ομάδας “Αρμός”, οι Μπιενάλε της Βενετίας το 1956 και το 1966 και του Σάο Πάολο και της Αλεξάνδρειας το 1959, τα Ευρωπάλια στο Βέλγιο το 1982 και οι “Μεταμορφώσεις του Μοντέρνου” στην Εθνική Πινακοθήκη το 1992. Μετά το θάνατό του, το 1997, οργανώθηκε αναδρομική έκθεση του έργου του στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Ξεκινώντας από ρεαλιστικές, ανθρωποκεντρικές συνθέσεις, οι οποίες χαρακτηρίζονται άλλοτε από στοιχεία που παραπέμπουν στην αρχαϊκή γλυπτική και άλλοτε από ένα λαϊκότροπο ύφος, και μετά από μια μεταβατική περίοδο, στη διάρκεια της οποίας τα έργα του αντλούν το πρότυπό τους από τα μυκηναϊκά ειδώλια, ο Κλέαρχος Λουκόπουλος προχώρησε στην αφαίρεση. Εγκαταλείποντας παράλληλα το μάρμαρο και την πέτρα στράφηκε στο μέταλλο, δημιουργώντας συνθέσεις από μεταλλικούς σφυρήλατους πολυεδρικούς όγκους που παραπέμπουν στη μυκηναϊκή τοιχοδομία. Μετά το 1970 τα έργα του, βασισμένα σε ποικίλους συνδυασμούς γεωμετρικών όγκων, απέκτησαν κονστρουκτιβιστικό χαρακτήρα, εκτεινόμενα ρυθμικά, κατακόρυφα ή οριζόντια στο χώρο. Στο πλαίσιο της ευρύτερης καλλιτεχνικής του δραστηριότητας συνεργάστηκε με αρχιτέκτονες, φιλοτεχνώντας συνθέσεις για καταστήματα και ξενοδοχεία του Ε.Ο.Τ.
Επάλληλα, 1977
Ακροκόρινθος, 1965
Γυναίκα με πανέρι, [1954]
Χρησιμοποιούμε cookies ώστε η τοποθεσία μας να λειτουργεί σωστά, να εξατομικεύουμε περιεχόμενο και διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και να αναλύουμε την κυκλοφορία μας. Επίσης, κοινοποιούμε πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση της τοποθεσίας μας στους συνεργάτες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, διαφημίσεων και ανάλυσης. Διαβάστε την Πολιτική Cookies.
Αυτά τα cookies είναι απαραίτητα για τη λειτουργία του ιστότοπου και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν στα συστήματά μας. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο ως απόκριση σε ενέργειες που γίνονται από εσάς, που αφορούν ένα αίτημα για υπηρεσίες, όπως είναι η ρύθμιση των προτιμήσεων απορρήτου σας, η σύνδεση ή η συμπλήρωση φορμών. Μπορείτε να ρυθμίσετε το πρόγραμμα περιήγησής σας ώστε να αποκλείει ή να σας ειδοποιεί σχετικά με αυτά τα cookies, αλλά ορισμένα τμήματα της τοποθεσίας μπορεί να μην λειτουργούν σε σε αυτήν την περίπτωση.
Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο θα χρειαστεί να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookies.
Τα cookies επιδόσεων συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που οι επισκέπτες χρησιμοποιούν , όπως π.χ. ποιές σελίδες επισκέπτονται συχνότερα και αν προκύπτουν μηνύματα σφαλμάτων από ιστοσελίδες. Χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τη βελτίωση των επιδόσεων μίας ιστοσελίδας. Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί την υπηρεσία Google Analytics για σκοπούς στατιστικούς, μάρκετινγκ και διαφήμισης.
Παρακαλούμε ενεργοποιήστε πρώτα τα απολύτως απαραίτητα cookies ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας!