Δρόσης Λεωνίδας (1834 - 1882)
Αλέξανδρος Σούτζος (ο πρεσβύτερος)
Σπούδασε στο Σχολείο των Τεχνών κοντά στον Κρίστιαν Ζίγκελ από το 1847 έως το 1855, ενώ το 1856, με κρατική υποτροφία πήγε στο Μόναχο, όπου σπούδασε κοντά στον Μαξ Βίντμαν έως το 1859. Εκεί γνώρισε τον έλληνα βαρώνο Σίμωνα Σίνα, ο οποίος τον υποστήριξε οικονομικά για τη συνέχιση των σπουδών του και αργότερα για την ανάθεση σημαντικών έργων, όπως η γλυπτική διακόσμηση της Ακαδημίας Αθηνών. Το 1859 γράφτηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών της Δρέσδης, όπου σπούδασε κοντά στον Ερνστ Χένελ. Στη συνέχεια ταξίδεψε στη Βιέννη, το Παρίσι και το Λονδίνο και κατέληξε στη Ρώμη, όπου άνοιξε εργαστήριο με πολλούς βοηθούς. Το 1868 αποδέχθηκε την πρόταση που του έγινε να διδάξει στο Σχολείο των Τεχνών και τον ίδιο χρόνο επέστρεψε στην Ελλάδα. Η δημιουργική του πορεία σταμάτησε πρόωρα, καθώς πέθανε σε ηλικία 48 ετών.
Η εκθεσιακή του δραστηριότητα περιλαμβάνει συμμετοχή σε σημαντικές διεθνείς εκθέσεις, όπως η Παγκόσμια Έκθεση του Παρισιού το 1867 και το 1878, κερδίζοντας στην πρώτη το αργυρό βραβείο, η Παγκόσμια Έκθεση της Βιέννης το 1873, όπου τιμήθηκε με το μετάλλιο καλλιτεχνίας, καθώς και τα Ολύμπια του 1870 στην Αθήνα.
Οι σπουδές του στο Μόναχο και τη Δρέσδη, τα ταξίδια σε ευρωπαϊκές πόλεις και η παραμονή του στη Ρώμη, τον έφεραν σε άμεση επαφή με τον ευρωπαϊκό κλασικισμό, του οποίου υπήρξε ο συνεπέστερος έλληνας εκπρόσωπος, και του προσέφεραν μια μεγάλη ποικιλία προτύπων. Τα θέματά του είναι αλληγορικά και μυθολογικά, ανδριάντες και προτομές. Ήδη από τις πρωιμότερες συνθέσεις των σπουδαστικών του χρόνων, αποδείχθηκε ικανότατος στην επεξεργασία του μαρμάρου και κάτοχος του κλασικιστικού ιδιώματος. Λευκές και λείες επιφάνειες, ιδεαλισμός και εξιδανίκευση, αυστηρά περιγράμματα, σαφήνεια στη διάρθρωση των επιμέρους μερών και αριστοτεχνικές πτυχώσεις, εμμονή στη λεπτομέρεια και άψογη τεχνική αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά της γλυπτικής του. Η προσκόλληση ωστόσο σε πρότυπα, οδηγεί στην έλλειψη ζωντάνιας, κάτι που παρατηρείται συχνότερα στις μυθολογικές μορφές του. Με το έργο του και τη διδασκαλία του επηρέασε αρκετούς από τους μεταγενέστερους γλύπτες.
Αλέξανδρος Σούτζος (ο πρεσβύτερος)
Ειρήνη Μαυροκορδάτου, μετά το 1864
Κουκουβάγια, [1870 - 1875]
Νεκρική μορφή, [1870]
Γυναικεία μορφή, [1870]
Η γέννηση της Αθηνάς (πρόπλασμα του αετώματος της Ακαδημίας Αθηνών), [1868 - 1870]
Πηνελόπη, 1864
Πηνελόπη, 1873
Χρησιμοποιούμε cookies ώστε η τοποθεσία μας να λειτουργεί σωστά, να εξατομικεύουμε περιεχόμενο και διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και να αναλύουμε την κυκλοφορία μας. Επίσης, κοινοποιούμε πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση της τοποθεσίας μας στους συνεργάτες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, διαφημίσεων και ανάλυσης. Διαβάστε την Πολιτική Cookies.
Αυτά τα cookies είναι απαραίτητα για τη λειτουργία του ιστότοπου και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν στα συστήματά μας. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο ως απόκριση σε ενέργειες που γίνονται από εσάς, που αφορούν ένα αίτημα για υπηρεσίες, όπως είναι η ρύθμιση των προτιμήσεων απορρήτου σας, η σύνδεση ή η συμπλήρωση φορμών. Μπορείτε να ρυθμίσετε το πρόγραμμα περιήγησής σας ώστε να αποκλείει ή να σας ειδοποιεί σχετικά με αυτά τα cookies, αλλά ορισμένα τμήματα της τοποθεσίας μπορεί να μην λειτουργούν σε σε αυτήν την περίπτωση.
Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο θα χρειαστεί να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookies.
Τα cookies επιδόσεων συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που οι επισκέπτες χρησιμοποιούν , όπως π.χ. ποιές σελίδες επισκέπτονται συχνότερα και αν προκύπτουν μηνύματα σφαλμάτων από ιστοσελίδες. Χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τη βελτίωση των επιδόσεων μίας ιστοσελίδας. Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί την υπηρεσία Google Analytics για σκοπούς στατιστικούς, μάρκετινγκ και διαφήμισης.
Παρακαλούμε ενεργοποιήστε πρώτα τα απολύτως απαραίτητα cookies ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας!