Βρούτος Γεώργιος (1843 - 1909)
Νάρκισσος, 1886
Σπούδασε γλυπτική στο Σχολείο των Τεχνών από το 1859 ως το 1864 κοντά στον Γεώργιο Φυτάλη. Παράλληλα πήρε μαθήματα μαρμαροτεχνίας στο εργαστήριο του Ιωάννη Κόσσου. Το 1866 η βασίλισσα Όλγα του εξασφάλισε υποτροφία, με την οποία συνέχισε για τρία χρόνια τις σπουδές του στη Ρώμη. Σπούδασε έξι μήνες στην Academia di Francia, και στη συνέχεια, ως το 1870, στην Ακαδημία του Αγίου Λουκά με καθηγητές τους μαθητές του Κανόβα Άνταμο Ταντολίνι και Φίλιπο Νιακαρίνι. Το 1870 ο καθηγητής του Νιακαρίνι τον σύστησε στον τραπεζίτη Τορλόνια, ο οποίος τον προσέλαβε για να τοποθετήσει τα γλυπτά της συλλογής του στη βίλα του και να τα συντηρεί. Εκεί εργάστηκε ως το 1873. Τον ίδιο χρόνο επέστρεψε στην Αθήνα και άνοιξε εργαστήριο στην Πλάκα. Το 1883, μετά το θάνατο του Λεωνίδα Δρόση, διορίστηκε καθηγητής πλαστικής στο Σχολείο των Τεχνών, και διατήρησε αυτή τη θέση ως το θάνατό του. Οι Αβερώφειοι διαγωνισμοί του Πολυτεχνείου οφείλονται σε δική του πρωτοβουλία. Το 1888 ανακηρύχθηκε μέλος της Ακαδημίας Καλών Τεχνών του Παρισιού, ενώ από το 1900 άρχισε να διδάσκει γλυπτική στη νεοσυσταθείσα Καλλιτεχνική Σχολή Κυριών της “Εταιρείας Φιλοτέχνων”.
Εκτός από τη διαρκή έκθεση των έργων του στο εργαστήριό του, συμμετείχε στα Ολύμπια του 1875 και του 1888, στην Έκθεση υπέρ του Ερυθρού Σταυρού στην οικία του Βασιλείου Μελά το 1881, στην έκθεση του Παρνασσού το 1885, στην Πανελλήνια του 1888, στην έκθεση της Ελληνικής Καλλιτεχνικής Εταιρείας το 1907 και στην Παγκόσμια Έκθεση του Παρισιού το 1878 και το 1889.
Ενώ οι σπουδές του τον προετοίμασαν για μια πλήρη προσαρμογή στα ιδεώδη και τις αντιλήψεις του κλασικισμού, στην πορεία η καλλιτεχνική του δημιουργία παρουσιάζει στοιχεία προσαρμογής σε ρεαλιστικές αντιλήψεις. Ήδη από τα πρώτα έργα του διαφαίνεται μια διάθεση για πρωτοτυπία, την οποία όμως ανέκοψε η αρνητική κριτική. Ακόμη όμως και έτσι, αποφεύγει το στείρο κλασικισμό και υιοθετεί σταδιακά ρεαλιστικά στοιχεία, κυρίως προς τα τέλη του 19ου αιώνα. Ασχολήθηκε με όλα τα είδη γλυπτικής, με το ταφικό μνημείο, την προτομή, τον ανδριάντα, καθώς και με μυθολογικά θέματα και την παιδική μορφή στη φύση. Εργάστηκε επίσης για τη συμπλήρωση αρχαίων γλυπτών, ενώ το 1898 υπέβαλε προτάσεις για τη συμπλήρωση του Λέοντα της Χαιρώνειας.
Νάρκισσος, 1886
Ηχώ, 1887
Έρωτας που σπάζει το τόξο του, [π. 1896]
Η Λήδα και ο κύκνος
Το παιδί με τον κάβουρα, [1891]
Ερινύα ή Θύελλα, 1903
Αθηνά, [πριν το 1894]
Προτομή Φρειδερίκου Γκίλφορντ, 1888
Το παιδί με τον κάβουρα, 1891
Το Πνεύμα του Κοπέρνικου, 1877
Χρησιμοποιούμε cookies ώστε η τοποθεσία μας να λειτουργεί σωστά, να εξατομικεύουμε περιεχόμενο και διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και να αναλύουμε την κυκλοφορία μας. Επίσης, κοινοποιούμε πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση της τοποθεσίας μας στους συνεργάτες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, διαφημίσεων και ανάλυσης. Διαβάστε την Πολιτική Cookies.
Αυτά τα cookies είναι απαραίτητα για τη λειτουργία του ιστότοπου και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν στα συστήματά μας. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο ως απόκριση σε ενέργειες που γίνονται από εσάς, που αφορούν ένα αίτημα για υπηρεσίες, όπως είναι η ρύθμιση των προτιμήσεων απορρήτου σας, η σύνδεση ή η συμπλήρωση φορμών. Μπορείτε να ρυθμίσετε το πρόγραμμα περιήγησής σας ώστε να αποκλείει ή να σας ειδοποιεί σχετικά με αυτά τα cookies, αλλά ορισμένα τμήματα της τοποθεσίας μπορεί να μην λειτουργούν σε σε αυτήν την περίπτωση.
Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο θα χρειαστεί να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookies.
Τα cookies επιδόσεων συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που οι επισκέπτες χρησιμοποιούν , όπως π.χ. ποιές σελίδες επισκέπτονται συχνότερα και αν προκύπτουν μηνύματα σφαλμάτων από ιστοσελίδες. Χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τη βελτίωση των επιδόσεων μίας ιστοσελίδας. Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί την υπηρεσία Google Analytics για σκοπούς στατιστικούς, μάρκετινγκ και διαφήμισης.
Παρακαλούμε ενεργοποιήστε πρώτα τα απολύτως απαραίτητα cookies ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας!