Αραβαντινός Πάνος (1886 - 1930)
“Ξιφίρ Φαλέρ”. Εξώφυλλο του προγράμματος για την τρίπρακτη επιθεώρηση των Νικολάου Λάσκαρη, Γεωργίου Πωπ κ.ά., 1916
Έδειξε από πολύ μικρή ηλικία την κλίση του στη ζωγραφική αλλά και την αγάπη του για το θέατρο. Ξεκίνησε τις σπουδές του παρακολουθώντας τα νυχτερινά μαθήματα ζωγραφικής στο Πολυτεχνείο και συνέχισε στη Βασιλική Ακαδημία Εικαστικών τεχνών στο Βερολίνο και αργότερα στο Παρίσι. Το 1910 βραβεύεται για το έργο του “Η προσκύνηση των μάγω” στο Διαγωνισμό των Ακαδημιών Βερολίνου και Μονάχου. Οι Βαλκανικοί πόλεμοι τον ανάγκασαν να επιστρέψει στην Ελλάδα όπου πολέμησε ως έφεδρος. Από αυτή την περίοδο σχεδιάζει το σύνολο των στολών του ελληνικού στρατού και δίνει μία σειρά έργων από τις εμπειρίες του πολέμου.
Η πρώτη του επαφή με τη σκηνογραφία χρονολογείται το 1914 που φτιάχνει τα σκηνικά για το έργο Ζωντανές εικόνες από τον Σύλλογο Ερασιτεχνών. Τα επόμενα δύο χρόνια σχεδιάζει και επιβλέπει την κατασκευή σκηνικών και κοστουμιών για οπερέτες, και θεατρικά έργα. Η πιο μεγάλη επιτυχία του είναι η δουλειά του για την επιθεώρηση Ξιφίρ Φαλέρ. Δεν εγκαταλείπει όμως τη ζωγραφική και ζωγραφίζει πορτρέτα διαφόρων προσωπικοτήτων της εποχής.
Το 1918 προσλαμβάνεται στο Βασιλικό Θέατρο του Βερολίνου και τον ίδιο χρόνο διορίζεται στην Κρατική Όπερα του Βερολίνου. Τα συχνά ταξίδια του στο Παρίσι καλλιεργούν τη φιλία του με τον Δημήτρη Γαλάνη ο οποίος μεσολαβεί για τη δημοσίευση γελοιογραφιών σε γαλλικά περιοδικά. Η πρώτη μεγάλη του επιτυχία στη Γερμανία έρχεται το 1920 με τα σκηνικά της όπερας του Ρίχαρντ Στράους “Γυναίκα δίχως σκιά”. Το 1921 βραβεύεται από το Κυβερνητικό Γραφείο Ευρεσιτεχνίας για το αρχιτεκτονικό του σχέδιο για τα κρατικά θέατρα και τις αίθουσες συναυλιών. Το 1926 τιμάται με τον τίτλο του καλλιτεχνικού συμβούλου των γερμανικών θεάτρων και του ανατίθεται η οργάνωση δικής του σχολής σκηνογραφίας στα ατελιέ της Κρατικής Όπερας του Βερολίνου. Η δράση του επεκτείνεται και στα θέατρα άλλων πόλεων της Γερμανίας.
Το 1927 καλείται στην Αθήνα για να δώσει οδηγίες σχετικά με την ανακαίνιση της σκηνής του Δημοτικού θεάτρου και λίγο αργότερα για την ανακαίνιση του Βασιλικού θεάτρου. Το 1930 καλείται στο Παρίσι όπου και πεθαίνει.
“Ξιφίρ Φαλέρ”. Εξώφυλλο του προγράμματος για την τρίπρακτη επιθεώρηση των Νικολάου Λάσκαρη, Γεωργίου Πωπ κ.ά., 1916
“Η επέλαση των περιστεριών”, 1930
“Μεξικανός θεός”, 1930
“Μεξικανός θεός”, 1930
Σπουδή χεριών
“Ο Άγιος Ιάκωβος φέρει τους στύλους του Ηρακλή”, 1930
“Ο τόπος συνάντησης του Κολόμβου και της Ισαβέλλας”, 1930
“Η άφιξη στην Αμερική”, 1930
“Η στάση των πληρωμάτων”, 1930
“Ο Κολόμβος και οι άνδρες του”, 1930
Προσωπογραφία Ζαφείρη Μάτσα
Προσωπογραφία Νίνας Ευκλείδη, 1922 - 1924
Παιδιά στην αυλή
Προσωπογραφία Π. Βαλαωρίτου
“Το πανδοχείο”, για την 1η πράξη της όπερας του Franz Schreker “Ο Θησαυροθήρας”, 1921
“Ο Συνήγορος”, 1930
“Ο Κατήγορος”, 1930
“Ο Κολόμβος στο αμπάρι του πλοίου”, 1930
“Ο Αφηγητής”, 1930
“Η νέα ήπειρος”, 1930
Το προσκήνιο σε σχήμα Π με το αναλόγιο του Αφηγητή, στο βάθος η πομπή των λογχοφόρων, τα λάβαρα της Καστίλλης και της Αραγονίας και ο Χορός, 1930
“Η σκηνή της στάσης”, 1930
“Ο Κατήγορος” (παραλλαγή), 1930
“Μεξικανός θεός”, 1930
Χρησιμοποιούμε cookies ώστε η τοποθεσία μας να λειτουργεί σωστά, να εξατομικεύουμε περιεχόμενο και διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και να αναλύουμε την κυκλοφορία μας. Επίσης, κοινοποιούμε πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση της τοποθεσίας μας στους συνεργάτες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, διαφημίσεων και ανάλυσης. Διαβάστε την Πολιτική Cookies.
Αυτά τα cookies είναι απαραίτητα για τη λειτουργία του ιστότοπου και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν στα συστήματά μας. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο ως απόκριση σε ενέργειες που γίνονται από εσάς, που αφορούν ένα αίτημα για υπηρεσίες, όπως είναι η ρύθμιση των προτιμήσεων απορρήτου σας, η σύνδεση ή η συμπλήρωση φορμών. Μπορείτε να ρυθμίσετε το πρόγραμμα περιήγησής σας ώστε να αποκλείει ή να σας ειδοποιεί σχετικά με αυτά τα cookies, αλλά ορισμένα τμήματα της τοποθεσίας μπορεί να μην λειτουργούν σε σε αυτήν την περίπτωση.
Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο θα χρειαστεί να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookies.
Τα cookies επιδόσεων συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που οι επισκέπτες χρησιμοποιούν , όπως π.χ. ποιές σελίδες επισκέπτονται συχνότερα και αν προκύπτουν μηνύματα σφαλμάτων από ιστοσελίδες. Χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τη βελτίωση των επιδόσεων μίας ιστοσελίδας. Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί την υπηρεσία Google Analytics για σκοπούς στατιστικούς, μάρκετινγκ και διαφήμισης.
Παρακαλούμε ενεργοποιήστε πρώτα τα απολύτως απαραίτητα cookies ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας!